Nierstichting-inzameling © Alle rechten voorbehouden

Links.

Ontworpen door KJC

Mont blanc - 4807 m.

Ik ben dus het zusje van Marco en Kees-Jan Cecchi.

Benefietconcert

Ook ik heb het de niertoestand van Kees-Jan van dichtbij mee gemaakt en vond het direct een geweldig idee van Marco om de Nierstichting aan zijn Mont-Blanc expeditie te koppelen.

Aangezien ikzelf muzikaal al een aantal jaartjes meedraai (eerst 12 jaar in het bandje “Gratis Bier” waarna ik solo verder ben gegaan, www.angelastar.nl) kwam gelijk het idee voor een benefietconcert om geld in te zamelen. Gelukkig waren er nog meer muzikanten te porren om belangeloos mee te doen (nogmaals bedankt daarvoor!) en de eigenaar van Camping de Zuidduinen was zo geweldig om zijn zaal gratis beschikbaar te stellen aan het goede doel zodat de gehele opbrengst van het intreekaartje (10 euro) naar de Nierstichting gaat!

Cross over traject

Ondertussen is Kees-Jan weer toe aan zijn 4e nier omdat de nierfuntie van zijn huidige nier weer dusdanig slecht aan het worden is dat dialyse er weer aan zit te komen. En omdat je daardoor zo beperkt word in je leven (en Kees-Jan is altijd zo druk als een klein baasje) heb ik enige tijd geleden besloten om een nier af te staan. Helaas bleek onze bloedgroep niet overeen te komen, maar na alle onderzoeken bleek ik voor de rest wel een gezonde kandidaat te zijn en hebben we besloten om het cross-overtraject in te gaan.

Hierbij zitten ongeveer 50 koppels in een computersysteem die ook een nier afwillen staan aan een geliefde, familielid of kennis, maar die ook niet rechtstreeks kunnen geven. Dan word er gekeken of daar een koppel tussen zit waar wij bij matchen en krijgt Kees-Jan een nier van hun en zij mijn nier. Het is helaas iets gecompliceerder als rechtstreeks, maar het is toch het proberen waard!

Word donor

Toch vind ik het nog steeds raar dat er levende donoren nodig zijn (al doe ik het met liefde) terwijl er zoveel mensen zijn die nog steeds niet geregistreerd staan om hun organen beschikbaar te stellen na overlijden. Ook hier willen we dus graag aandacht voor vragen. Het is namelijk maar 10 minuten werk om jezelf op te geven en je hebt alleen even je digiDcode nodig. Dus ik zou zeggen, REGISTREER JEZELF !!! Je helpt er zoveel mensen mee nog een waardig leven te geven. Kijk hier voor meer informatie.

Angela

Angela Star