Donorwerving

Op deze pagina willen wij nog extra uw aandacht vragen!

Behalve een donatie in de vorm van geld of in nature, willen wij u vragen na te denken over het aanmelden bij het donorregister (als u dat al niet gedaan heeft).

Hiermee kunt u levens redden.

- Jaarlijks zijn er ongeveer 1300 personen die op de wachtlijst staan voor een orgaantransplantatie (Bron: Nederlands Transplantatie Stichting.)

- Hiervan overleden er 153 in 2008 omdat er geen donororgaan voor hun beschikbaar was. Bron: Nederlands Transplantatie Stiching. Pag. 18, tabel 2,5)

Indien u er nog nooit over nagedacht heeft, of als u er nog nooit mee geconfronteerd bent, is dit misschien allemaal ver van uw bed.

Maar stelt u eens voor dat u, uw partner, kind, familielid, vriend(in) of bekende vandaag een bericht van de dokter krijgt met de mededeling: “U moet binnen drie maanden getransplanteerd worden anders komt u te overlijden...”

Dan hoopt u toch ook dat die kans er komt omdat iemand zich heeft aangemeld bij het donorregister...?

Hieronder vindt u links naar diverse sites met informatie, vragen en antwoorden.
Indien u verder nog vragen heeft, kunt u die via de betreffende sites stellen.

* NIGZ - donorvoorlichting

* Sprookjes en feiten over orgaandonaties

* Donorregister

* Ja of nee
          * Donorregister 1 (Informatie filmpje)

* Donorregister 2 (Informatie filmpje)

Onderstaande polls zijn vrijblijvend en anoniem.

Polls