Nierstichting-inzameling © Alle rechten voorbehouden

Ontworpen door KJC

Mont blanc - 4807 m.

Ontstaan

Dit alles is ontstaan op het moment dat ik het praktische boek ‘Gebruik je Hersens’ las van Jan-Willem van den Brandhof. In het hoofdstuk over doelgericht leven en de kracht ervan, stond o.a. een indrukwekkende droomlijst van John Goddard die veel ervan had vervuld. Het beklimmen van een berg sprak mij hiervan erg aan, waarna ik me ben gaan oriënteren. Ik kwam terecht bij Mountain Network die o.a. deze expeditie naar de Mont Blanc aanbood inclusief een mooi voorbereidingstraject.

Ervaring delen

Van toegevoegde waarde leek het mij hierbij om dit avontuur met nog iemand aan te gaan, zodat deze ervaring gedeeld kan worden. Van de vrouw van Jos hoorde ik dat hij dit ook wel erg leuk zou vinden en dit was ook zo.

Inspiratie

Naast persoonlijke voldoening uit deze onderneming, wil ik hiermee ook mensen uit mijn omgeving inspireren om mooie doelen voor zichzelf neer te zetten en deze na te streven. Vaak zijn veel meer dingen mogelijk dan wordt gedacht. Als je iets echt heel graag wilt, rekening houdt met je naaste omgeving en er 100% voor gaat, is veel mogelijk.

Goede doel

Vervolgens kwam het idee omhoog om aan de expeditie een goed doel te verbinden en daarvoor geld in te zamelen. De Nierstichting lag hierbij voor de hand, vanwege de nierziekte van mijn broer Kees-Jan en mijn schoonzus. En daarnaast ook donorwerving.

Door heel enthousiaste reacties van alle betrokken groeide dit vervolgens heel snel uit tot de inzamelingsacties die jullie nu op de site kunnen zien. Prachtig!

Voldoening

Bij mij is de voldoening die behaald wordt uit de inzamelingsacties en de aandacht voor het werk van de Nierstichting minstens zo groot als uit de beklimming van de Mont Blanc op zich.

Marco

Marco Cecchi