Beste mensen,

Introductie

Mijn naam is Jos van de Pavoordt en ben momenteel 49 jaar. Ik woon sinds een jaar of 25 in het gezellige Katwijk. Eerst een paar jaar aan zee, toen verhuisd naar het wat ruimere Katwijk aan de Rijn (Kattuk Binnen).

Het bevalt me hier erg goed en zou ook niet meer terug willen naar mijn geboortestad Den Haag. Toch vind ik het fijn om daar weer eens rond te lopen, maar wonen, dat niet. Ik ben getrouwd met een hele lieve vrouw

en heb 2 voorbeeldige kinderen. Wat wil je nog meer zou je zeggen?

Uitdaging

Nou, nog een beetje een uitdaging, voordat het straks misschien niet meer kan (Je wordt ouder he). Vandaar de Mont Blanc beklimming. Het kwam eigenlijk doordat mijn vrouw toevallig Marco (mijn klimgenoot dus) tegen het lijf liep. Marco kennen we via de sport tafeltennis, waar hij niet onverdienstelijk in speelde.

Enthousiast

Marco vertelde haar, dat hij van plan was om de Mont Blanc te gaan beklimmen. Dat leek mijn vrouw voor mij ook wel uitdagend, dus vertelde ze dat aan mij. Nu ben ik een erge bergliefhebber, dus dat leek mij erg mooi om te doen. Enfin, contact opgenomen met Marco en van het een kwam het ander. Na de introductie-bijeenkomst te hebben bijgewoond, zijn we nog enthousiaster geworden en hebben we ons ingeschreven.

Goede doel

Tevens kwam Marco op het idee, om de beklimming te koppelen aan een goed doel. Dat leek mij een uitstekend plan. Het goede doel werd de nierstichting. Zelf ben ik daar eigenlijk nooit mee bezig geweest, maar in de familie van Marco, komen nierziektes veel voor, dus leek me dat prima. Al met al, hoop ik dat we het halen en dat we veel kunnen betekenen voor ons goede doel.

Tot gauw,

Jos